Pon - Pt
8:00 - 16:00
+48 618 799 925
1.1 Niezbędne materiały i narzędzia.
1. Roztwór do mycia szyb (nie stosować denaturatu).
2. Zraszacz ciśnieniowy do zwilżania folii i szyby
3. Skrobak do usuwania stałych zanieczyszczeń.
4. Rakiel do montażu folii.
5. Wyciskaczka.
6. Ręczniki papierowe.
7. Taśma miernicza.
8. Ściągacz do wody.
9. Nożyk z ostrzem wymiennym.
10. Stół do cięcia folii.
11. Liniał do cięcia folii.
1.2 Sposób montażu.
Umyć dokładnie szybę, stosując roztwór do czyszczenia.
Występujący brud lub inne naleciałości usunąć przy użyciu skrobaka, poczym wytrzeć do czysta i osuszyć papierowymi ręcznikami. Ponownie spryskać całą powierzchnię szyby roztworem do mycia. Zebrać płyn ściągaczem gumowym w kierunku od góry do dołu. Dokładnie zebrać brud z obrzeży. Po dokonaniu pomiaru szyby, przyciąć folię na wymiar z zachowaniem 2-3 milimetrowego luzu. Zdjąć z folii warstwę ochronną, zwilżyć folię od strony kleju, po czym nałożyć na szybę (również zwilżoną). Raklem usunąć płyn i powietrze z przestrzeni między folią a szybą do momentu zniknięcia wszystkich pęcherzy. Czynność tą wykonać minimum 2-krotnie przy zwilżonej z wierzchu folii, co ułatwi wyciskanie.
UWAGA !
Nie nakładać folii przy temperaturze poniżej 0°C.
Czas wysychania folii w warunkach optymalnych ok 30 dni
(wilgotność do 60%, temperatura otoczenia min. 18°C).
2.1 Niezbędne materiały i narzędzia.
1. Roztwór do mycia szyb (nie stosować denaturatu).
2. Zraszacz ciśnieniowy do zwilżania folii i szyby
3. Mały skrobak do usuwania stałych zanieczyszczeń (nie stosować na szybach ogrzewanych lub ze zintegrowana anteną).
4. Ręczniki papierowe.
5. Taśma miernicza.
6. Ściągacz do wody.
7. Nożyk z ostrzem wymiennym.
8. Rakiel (polecany Blue Max)
9. Liniał do cięcia folii.
10.Opalarka (potrzebna temp. ok. 500-600 o C)
2.2 Sposób montażu.
1. Połóż folię jej fabryczną krawędzią wzdłuż szerszej zewnętrznej krawędzi szyby zroszonej wcześniej płynem, (zwróć uwagę aby folia leżała warstwą ochronną- celofanem na zewnątrz).
2. Rozprowadź folię raklem poziomo od środka do zewnątrz.
3. Następnie usuń nadmiar folii pozostałej na bokach przesuwając go częściowo do górnych oraz dolnych krawędzi szyby.
4. Dotnij folię zostawiając 2 cm. zakładu poza przezierną częścią szyby.
5.Teraz możesz przystąpić do kurczenia folii, jednak zanim przyłożysz ciepło do szyby zwróć uwagę na następujące fakty:
- całość nadmiaru folii musi być w pozycji pionowej,
- kurczenie nadmiaru folii zawsze wykonuje się od środka w kierunku krawędzi szyby.
- pojedynczy nadmiar folii nie powinien być szerszy niż 7 cm. Jeżeli jest większy należy go rozdzielić na dwa mniejsze,
- kurcząc folie zawsze przesuwaj opalarkę wzdłuż nadmiaru folii (pionowo),
- folia szybko stygnie, po rozprowadzeniu folii raklem jeśli nie będzie ona przylegała w całości do szyby, powtórz tę czynność aż do skutku.
- uważaj aby nie przegrzać lub nie stopić folii.
6. Jeśli mamy ukończony proces kurczenia folii, przystępujemy do precyzyjnego przycięcia folii do kształtu krawędzi szyby.
7. Następnie możemy przystąpić do instalacji folii na szybie pojazdu, pamiętając o zachowaniu kolejności wykonywanych czynności:
- umyć dokładnie szybę, stosując roztwór do czyszczenia.
- występujący brud lub inne naleciałości usunąć przy użyciu skrobaka, poczym wytrzeć do czysta i osuszyć papierowymi ręcznikami.
- ponownie spryskać całą powierzchnię szyby roztworem do mycia, zebrać płyn ściągaczem gumowym w kierunku od góry do dołu.
- dokładnie zebrać brud z obrzeży.
- zdjąć z folii warstwę ochronną, zwilżyć folię od strony kleju, po czym nałożyć na szybę (również zwilżoną).
- raklem usunąć płyn i powietrze z przestrzeni między folią a szybą do momentu zniknięcia wszystkich pęcherzy, czynność tą wykonać minimum 2-krotnie przy zwilżonej z wierzchu folii, co ułatwi wyciskanie.
- na koniec możemy delikatnie osuszyć brzegi folii opalarką (temp. ok. 70 o C)
UWAGA!
Foliowanie pojazdu na wolnym powietrzu nie powinno się odbywać w temp. poniżej 5 o C oraz wilgotności powietrza powyżej 60%.
3.1 Niezbędne materiały i narzędzia.
1. Zraszacz ciśnieniowy do zwilżania folii i powierzchni lakierowanej pojazdu.
2. Wyciskacz gumowy.
3. Nożyk z ostrzem wymiennym.
4 . Ręczniki papierowe do osuszania i wycierania powierzchni.
3.2 Sposób montażu.
Podstawowym warunkiem przed przystąpieniem do montażu folii jest bardzo dokładne umycie pojazdu, lub miejsc gdzie będzie montowana folia. Wszelkie pozostawione nieczystości na lakierze będą widoczne pod folią oraz spowodują złą jakość wizualną oklejanego elementu.
Pierwszym krokiem jest wycięcie formatu danego elementu karoserii zachowując niewielki nadmiar. Przy elementach mniej skomplikowanych można wyciąć element bezpośrednio z folii lub za pomocą wcześniej przygotowanego szablonu.
Montaż folii wykonujemy na mokro, spryskując zarówno samą folię od strony kleju, jak i powierzchnie oklejanego elementu, po czym za pomocą gumowej wyciskaczki usuwamy powietrze oraz płyn (woda zmieszana np. z szamponem Bambino w proporcji 5ml szamponu na 1 litr wody) znajdujący się po między folią a oklejanym elementem. Zaletą folii Paint Protection Film jest możliwość wielokrotnego podniesienia folii i poprawienia ewentualnych błędów w montażu, należy pamiętać o każdorazowym spryskaniu płynem powierzchni pomiędzy folią a oklejanym elementem. Po zakończeniu oklejenia danego elementu karoserii wycieramy powierzchnie miękkimi ręcznikami papierowymi w celu jej osuszenia.
UWAGA !
Nie nakładać folii przy temperaturze poniżej 5°C.
Idealna temperatura montażowa 19-21 0 C.
Aby zminimalizować ilość zanieczyszczeń (kurz, pył, prusza), które mogą dostać się pod folię, montaż najlepiej wykonywać w pomieszczeniach zamkniętych (garaż, hala).
Pierwsze mycie pojazdu po ok. 7 dniach od zakończenia montażu folii Paint Protection Film .